Breaking News

x

ο τρόπος είναι ένα νοκ άουτ είναι τρυφερός ρομαντισμός

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Gera, το οποίο έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ των Καννών 2018, κυκλοφορεί αφού βρίσκεται στο κύκλωμα του φεστιβάλ για πάνω από δύο χρόνια. Με βάση τη δυναμική ανάμεσα σε έναν άντρα της πόλης και τον οικιακό του, ο Σερ ξεκινάει από το δύσκολο έδαφος να πει μια ιστορία αγάπης μεταξύ ενός άνδρα και της βοήθειάς του. Η αφήγηση του έρχεται με την ευθύνη να κατανοήσει τη βαθιά άνιση δυναμική δύναμης στο παιχνίδι, όπου ο άντρας είναι σε θέση εξαιρετικά προνομίων. Έχει επίσης την ευθύνη να αποφύγει να πέσει στη σεξιστική παγίδα να απεικονίζει ζωές λιγότερο προνομιούχων, εργαζομένων γυναικών ως ένα είδος εξωτικής, τραγικής φαντασίας. Η Γέρα καταφέρνει να δημιουργήσει αυτήν την εξαιρετικά λεπτή ισορροπία ρεαλισμού και ρομαντισμού στην αφήγηση της.

Όπως ένα εκατομμύριο μετανάστες εργάτες στην πόλη, ακόμη και η Ράτνα έχει έρθει στη Βομβάη με απεριόριστα όνειρα και φιλοδοξίες. Αρχίζει να εργάζεται ως υπηρέτρια για τον Ashwin και την πρώην αρραβωνιαστικιά του, Sabina. Αφού χωρίσουν, η Ράτνα ρωτάται αν θέλει να αναζητήσει εργασία αλλού; Αρνείται. Όταν καλείται ξαφνικά από την πατρίδα της, ο φύλακας και ο οδηγός του κτιρίου εικάζουν αν ο γάμος είχε διακοπεί. Όταν ένας από αυτούς ρωτά τη Ράτνα, με μια χαρά στο πρόσωπό του, τον κλείνει και τους λέει να θυμούνται την επιχείρησή τους.

Στις δύο παραπάνω περιπτώσεις, μαθαίνουμε ότι είναι πιστή, ατρόμητη και άμεση. Όταν βλέπει τον Άσγουιν σε κακή διάθεση, μεταφέρει ήσυχα πίσω το δοχείο νερού που επρόκειτο να του φέρει, επιτρέποντάς του το απόρρητο μιας έκρηξης. Όταν βλέπει τον Ashwin να μην παίρνει μια κλήση στο κινητό του και όταν το ίδιο τηλεφώνημα έρχεται στο σταθερό, κάνει ομαλά μια δικαιολογία για λογαριασμό του. Η Ράτνα του λέει για τον δικό της σύντομο γάμο, προσπαθώντας να δείξει ότι όλοι βρίσκουν έναν τρόπο να προχωρήσουν. Η Ράτνα του λέει ακόμη και για το ενδιαφέρον της να εκπαιδεύεται κάτω από έναν ράφτη, δείχνοντας την επιχειρηματική της φύση, την προθυμία της να εργαστεί σκληρά για τα όνειρά της.

Ο Άσγουιν, από την άλλη πλευρά, δεν έχει περιστέρια ως «πνιγμένος, πλούσιος» τύπος. Είναι ένας χαρακτήρας σάρκας και αίματος, ο οποίος κατανοεί τη συναλλακτική φύση της σχέσης του με τη Ratna. Είναι ευαίσθητος στα προβλήματα εκείνων που τον περιβάλλουν και το βλέπουμε όταν παραδίδει στον οδηγό του κάποια χρήματα για να πάρει ένα ταξί στο σπίτι, λίγο μετά τον οδήγησε στο σπίτι από το αεροδρόμιο στη μέση της νύχτας. Το κάνει ένα σημείο να ζητήσει συγγνώμη από τη Ράτνα, όταν κάποιος συμπεριφέρεται άσχημα μαζί της.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Επανεξέταση ταινίας «Chhalaang»: τόσο ανάγκη για το χειροκρότημα όλων που είναι σχεδόν παράλογο να το παρακολουθήσετε
Ανασκόπηση Laxmii: A Giant Facepalm Even By Akshay Kumar Standards
Κριτική ταινίας «Ludo»: Ένα γοητευτικό χάος για τις χαμένες ψυχές που ελπίζουν να σωθούν από την αγάπη
Είναι γενικά προσεκτικός για την προσθήκη ενός «παρακαλώ» μετά τις περισσότερες από τις οδηγίες του, ακόμα και όταν είναι κρύοι και κουραστικοί. Δεν αποφεύγει να δείξει τα συναισθήματά του, ακόμα κι αν είναι μπροστά από τον Ράτνα, αλλά πάντα φροντίζει ότι δεν χρειάζεται να υπομείνει αδικαιολόγητα την οργή του. Όσο περισσότερο μιλάει στη Ράτνα και ανακαλύπτει για τη ζωή της, τόσο περισσότερο έρχεται να την θαυμάσει, σαν αυτήν και τελικά να ερωτευτεί μαζί της. Και ακριβώς όταν νομίζετε ότι όλη η κόλαση πρόκειται να ξεκολλήσει στην ταινία, δεν είναι.

Η ταινία της Gera παράγει τις αντιλήψεις μας για την τάξη, τους καθορισμένους τρόπους ιεραρχίας στον κόσμο, ακόμη και στα σπίτια μας. Το κεντρικό ρομαντισμό μεταξύ της Ratna και του Ashwin δεν γίνεται ποτέ αστείο, ακόμα κι αν υπάρχουν χαρακτήρες γύρω από την ίδια την ταινία, οι οποίοι το απορρίπτουν ως ένα. Ο φίλος του Ashwin, Vicky (Chandrachoor Rai), προσπαθεί να του μιλήσει «νόημα». «Δεν θα μπορέσει ποτέ να το ζήσει», λέει στον Ashwin. Ακόμα και η Ράτνα παρακαλεί συνεχώς τον Άσγουιν να μην δημοσιοποιήσει το ρομαντισμό τους, γιατί ξέρει ότι έχει το προνόμιο να «δεν νοιάζεται» για το τι πιστεύουν οι άνθρωποι.

Δεν μπορεί. Ο Γκόμπερ είναι εξαιρετικός όπως ο Άσγουιν, διατηρώντας ένα στωμικό πρόσωπο ακόμα και όταν η καρδιά του έσπασε. Ωστόσο, η ταινία ανήκει στην Tillotama Shome, η οποία φωτίζει τις σκηνές με την πλήρως αφοσιωμένη γλώσσα του σώματος – για παράδειγμα τις μικροσκοπικές λεπτομέρειες με τον επιχειρηματικό τρόπο με τον οποίο σχεδιάζει τις περσίδες του καθιστικού.

Η ταινία μικρού μήκους της Zoya Akhtar στο Lust Stories άγγιξε κάτι παρόμοιο, αλλά τελείωσε κάπως αναμενόμενα, δείχνοντας ότι η γυναίκα αγνοήθηκε και ταπεινώθηκε επειδή έπραξε την επιθυμία και την καρδιά της. Στην ταινία της Gera, παρόλο που το ρομαντισμό αντιμετωπίζεται με ευρείες και όμορφες πινελιές, δεν φαίνεται ποτέ ανέντιμο για μια στιγμή. Η ταινία της Gera είναι τόσο αφοσιωμένη στην ιδέα της για καθαρούς ανθρώπους, που είναι αδύνατο να μην αφοπλιστεί από αυτήν. Ο Sir είναι αναμφισβήτητα η πιο τρυφερή ιστορία αγάπης που έχουμε δει στον κινηματογράφο Χίντι τα τελευταία χρόνια, και πρέπει να ψήσουμε την ικανότητα της ομάδας να πει μια τόσο δύσκολη ιστορία χωρίς να αποτύχει να προσφέρει την ευαισθησία που της αξίζει.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *