Breaking News

Αντιμετωπίστε το Cliff Cliff αλλά δεν αποτρέπει την πτώση

Η εμπορική συμφωνία που έκλεισε αυτήν την Πέμπτη από τις Βρυξέλλες και το Λονδίνο θα αποφύγει μια οικονομική, συνοριακή και τελωνειακή καταστροφή την 1η Ιανουαρίου, αλλά δεν θα εμποδίσει τις οικονομικές ροές μεταξύ της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου να υποστούν τον αντίκτυπο του Brexit.

Ο πρώην κοινοτικός εταίρος λήγει επίσης στις 31 Δεκεμβρίου ως μέλος της εσωτερικής αγοράς και της τελωνειακής ένωσης, μια έξοδος που θα αναγκάσει τις εταιρείες να προσαρμόσουν μια δραστηριότητα εισαγωγής και εξαγωγής που θα πάει από το να είναι ρευστή και με σχεδόν καθόλου περιορισμούς στην υποστήριξη μιας φορολογικής σύγχυσης , τελωνειακές και δηλώσεις καταγωγής προϊόντος.

Η γραφειοκρατία και οι έλεγχοι μπορούν να μειώσουν τις ανταλλαγές που υπερβαίνουν τώρα τα 500 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Οι πολίτες

Η συμφωνία δεν θα επηρεάσει τα δικαιώματα άνω των τριών εκατομμυρίων ευρωπαίων πολιτών που κατοικούν στο βρετανικό έδαφος ούτε τα μεγάλα εκατομμύρια Βρετανών στο έδαφος της ΕΕ. Η κατάστασή τους διευθετήθηκε με τη Συμφωνία να αποχωρήσει από την ΕΕ, η οποία ισχύει από την 1η Φεβρουαρίου, η οποία τους εγγυάται για τη ζωή τη διατήρηση των κεκτημένων δικαιωμάτων τους (διαμονή, εργασία κ.λπ.)

Ωστόσο, από την 1η Ιανουαρίου, οι πολίτες της ΕΕ που επισκέπτονται το Ηνωμένο Βασίλειο θα μπορούν να το κάνουν μόνο για τρεις μήνες το πολύ, χωρίς το δικαίωμα εργασίας ή σπουδών. Για διαμονές μεγαλύτερης διάρκειας, θα πρέπει να υποβάλετε αίτηση για θεώρηση. Από την 1η Οκτωβρίου 2021, επιπλέον, το εθνικό έγγραφο ταυτότητας δεν θα είναι πλέον αρκετό για να περάσει τα σύνορα και θα χρειαστεί διαβατήριο.

Οχήματα

Οι ευρωπαϊκές άδειες οδήγησης θα παραμείνουν σε ισχύ στο Ηνωμένο Βασίλειο, χωρίς να χρειάζεται να υποβάλουν αίτηση για διεθνή άδεια. Ωστόσο, η είσοδος με ένα όχημα απαιτεί πράσινη κάρτα ή άλλο έγγραφο που αποδεικνύει την κάλυψη ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου.

Εισαγωγές

Η εμπορική συμφωνία θα ρυθμίσει το εμπόριο αγαθών μεταξύ της ΕΕ και του ΗΒ. Το σχέδιο συμφωνίας προβλέπει τη διατήρηση της απαλλαγής από δασμούς και ποσοστώσεις που ίσχυαν κατά την ένταξη του Ηνωμένου Βασιλείου στην ΕΕ.

Αυτό το προνόμιο, το οποίο καμία τρίτη χώρα δεν έχει στη σχέση του με την ΕΕ, θα επέτρεπε τη διατήρηση του σημαντικού όγκου συναλλαγών που υπάρχει σήμερα. Το 2019, οι εξαγωγές της ΕΕ στη βρετανική αγορά ήταν περίπου 300 δισεκατομμύρια ευρώ και αντίθετα υπερέβησαν τα 190 δισεκατομμύρια ευρώ.

ΗΘΗ και εθιμα

Όμως, η εμπορική συμφωνία δεν θα εμποδίσει την εισαγωγή τελωνειακών ελέγχων και φορολογικών δηλώσεων, που θα περιπλέξουν προβλέψιμα τις εισαγωγές και τις εξαγωγές. Μόνο στις οδικές μεταφορές, περισσότερα από 4,4 εκατομμύρια φορτηγά διασχίζουν το αγγλικό κανάλι σύμφωνα με τον IRU, τον παγκόσμιο οργανισμό οδικών μεταφορών.

Η συντριπτική πλειοψηφία (τέσσερα εκατομμύρια) διέρχεται από το λιμάνι του Ντόβερ, όπου το κλείσιμο αυτής της εβδομάδας των γαλλικών συνόρων για μόλις 48 ώρες για να σταματήσει η εξάπλωση του covid-19 προκάλεσε μποτιλιάρισμα άνω των 10.000 φορτηγών. Η Διοίκηση του Μπόρις Τζόνσον σχεδιάζει να εφαρμόσει σταδιακά ελέγχους στα σύνορα τους επόμενους μήνες για να διευκολύνει τη μετάβαση.

Ευρωπαϊκά τελωνεία, ιδίως γαλλικά, έχουν επίσης βελτιώσει τις διαδικασίες και ορισμένες από τις δηλώσεις μπορούν να υποβληθούν πριν ή μετά τη διέλευση των συνόρων.

Αλλά το βρετανικό φυλλάδιο για να εξηγήσει τις διαδικασίες που πρέπει να συμμορφώνονται οι εταιρείες μεταφορών και τα φορτηγά καταλαμβάνει 40 σελίδες, και η γαλλική, περισσότερες από 60, που δίνει μια ιδέα του εφιάλτη που θα μπορούσε να γίνει η διέλευση των συνόρων που μέχρι τώρα υπήρχε μόνο στους χάρτες. Μόνο από τη βρετανική πλευρά, το Λονδίνο ελπίζει να έχει 50.000 τελωνειακούς υπαλλήλους για τη διενέργεια των νέων ελέγχων.

Αδικος ανταγωνισμός

Το αμοιβαίο άνοιγμα των αγορών βασίστηκε μέχρι τώρα στην εφαρμογή των ισχυόντων κοινοτικών κανονισμών και στις δύο πλευρές του αγγλικού καναλιού. Αλλά αυτή η νομοθεσία, η οποία αποτελεί το θεμέλιο της μεγαλύτερης εσωτερικής αγοράς στον κόσμο, θα σταματήσει να ισχύει στο Ηνωμένο Βασίλειο στις 31 Δεκεμβρίου. Η εμπιστοσύνη που θεωρείται πλέον δεδομένη θα μετατραπεί σε αμοιβαία δυσπιστία την 1η Ιανουαρίου.

Η συμφωνία θεσπίζει μηχανισμό επιτήρησης και αντιποίνων σε περίπτωση που ένα από τα μέρη αισθάνεται ότι βλάπτεται από τη δημόσια ενίσχυση του άλλου ή από τις κοινωνικές, εργασιακές και περιβαλλοντικές πολιτικές του. Σε ορισμένες περιπτώσεις, θα εφαρμοστεί ένα σύστημα διαιτησίας και σε άλλες η διαφορά θα υποβληθεί σε ομάδα εμπειρογνωμόνων. Σε καμία περίπτωση δεν θα παρέμβει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, όπως ισχυρίζεται το Λονδίνο.

Αλιεία

Η διαμάχη για τον αλιευτικό τομέα υπήρξε το τελευταίο σημείο των διαπραγματεύσεων. Και μετά από ένα μακρύ παζάρι, και τα δύο μέρη συμφώνησαν να μειώσουν το 25% της αξίας των αλιευμάτων του αλιευτικού στόλου στα βρετανικά ύδατα, με μεταβατική περίοδο πέντε και ενάμισι ετών. Το Λονδίνο εκτιμά ότι το κέρδος για το στόλο του θα είναι 162 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Ωστόσο, σχεδόν το 20% του βρετανικού στόλου ανήκει σε θυγατρικές ευρωπαϊκών εταιρειών, επομένως τα πλοία επικοινωνίας αυτών των εταιρειών θα μειώσουν τον αντίκτυπο στην ηπειρωτική πλευρά.

Το Ηνωμένο Βασίλειο επιτυγχάνει ότι στο τέλος της μεταβατικής περιόδου η διαπραγμάτευση των ποσοστώσεων είναι κάθε χρόνο, πιθανότητα να αντισταθεί στην ΕΕ. Σε αντάλλαγμα, οι Βρυξέλλες διατηρούν το δικαίωμα να προβούν σε αντισταθμιστικές εμπορικές αντιδράσεις, υπό την επιφύλαξη διαιτησίας.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *